Julvecka

Nu ska jag börja det här inlägget sådär fantastiskt traditionellt och säga att tusan vad fort december gick! Fjärde advent var igår och på torsdag åker vi hemhem för julfirande. Jag har gått och suktat efter en ny julstjärna men insåg idag att jag hade inte tillåtit den vara uppe längre än till den 27 december - vilket alltså hade blivit ca en vecka i år haha. Ingen stjärna i år med andra ord.

Mindre traditionellt är det väl att planera klädsel för begravning på torsdag, att planera julfirande på fler plan än två & att planera en jul utan farfar. Utan tomte. Vi kan prata om sorg en annan gång men knas är det.


Tröstar mig med mina sysselsättningar för stunden: skämma bort Mattias med hembakt, gosa med mina tussar, smsa med världens smartaste 6åring & paketinslagning av alla 10000paket. Nästan.

Nu ska jag krypa ner hos redan stenhårt sovande sambo (har varit uppe för att röja lägenheten på katt-ätbart...) och imorgon ska jag handla sista julklappen & mysa med Mathilda.