Snabb Åtvidvisit & alla tankar kring det

Heeej kompisar. Ligger faktiskt i min gamla säng på stenhusgatan just nu. Som också råkar vara den som farfar sov sina lunchvilostunder i på vikingagatan, men som nu står i mejas gamla rum här borta. Ja, Emils gammelgamla rum också. Allt är ganska runtflyttat här nu förtiden haha.
Att vakna kvart i sju en lördag är ju lite osmidigt kan man tycka. Men sålänge jag fått mina åtta timmar så ska jag nog funka både för Ester-häng (jag dör vad jag längtat!!) och inflyttningsfest hos Sofia & Elin ikväll. Lyckan över att få träffa en massa bästisar är enorm.

Igår kom jag till Linköping ganska skapligt faktiskt. Mamma och jag körde en loppisrunda innan vi hämtade Lily på... nej inte dagis utan frita (!) & sen tog jag en snabbturné hos farmor och mormor & morfar. Skönt att kunna checka av det när man inte är här så jätteofta. Och kul att kunna överraska släktingarna lite haha! "Nämen, är det Amanda?" Farmor hade besök av Lena och de hade bestyr med telefoner oh bredband när jag kom. Morfar satt och käkade säsongens sista kräftor (de hade fått mycket i år!) medans mormor bakat två sorters äppelpaj. Och självklart måste jag ju smaka på båda hehe.
Väl hemma igen bjöd mamma på italienskt (kan det ha något att göra med hennes senaste resa kanske? Haha) och hela familjen, ja alla syskonen satt vid bordet. Jo förutom Lily då som hellre kollade något superviktigt på tv just då ;) Men tillochmed Emil & Sofia var förbi en sväng och satt med. Emil med sina företagsplaner och Sofia som snart ska säsonga i Lindvallen, bara en promenad från farmor & farfars stuga.
Och diskussionerna om vilka leksaker vi lekt med hos våra far- & morföräldrar när vi var små gick varmt. Hade dockan på farmors byrå en luva? Fick man inte ta av den? Haha, Meja med hennes superminne, medans jag mest minns legot jag lekte med överallt.
Sen skulle det kollas fotboll såklart, och så fort mamma inte hade fler bilder i mobilen att underhålla mig med så somnade jag i soffhörnet. Och Lily bredvid. Och cheyenne på megakudden på golvet.

Hittade en fin bild i arkivet. Mami & jag plockade blommor i utkanten av Åtvid någonstans. Men jag mest fotade.