Mars, babbel & planer. Mycket skola.

Hej vänner. 
 
Alltså det håller ju inte längre att det senaste inlägget handlade om julafton 2017, så nu får jag ju bara ta mig i kragen och uppdatera er lite, haha. Det är tentaplugg för mig här just nu. Brukar vara då jag uppdaterar bloggen och kommer på en massor (o)viktiga saker att göra... Menmen den här perioden skriver jag faktiskt bara en tenta! Har inte hänt på ett tag så det är skönt. Sen att jag ska plugga & jobba huvudet av mig i påsk istället för att skriva tenta strax därefter, det är ett senare problem haha. Har haft tre kurser den här perioden varav två är ganska "chill" men innebär 99% grupparbete. Och den tredje handlar om kullager... Så det har varit en hel del rapportskrivande & grupptjafs på sistone, lite trött på det. Och jag är säkert inte skitkul att få hem på kvällarna när jag själv känner att jag varit alldeles för social hela dagen och helst sätter mig med virkning de sista timmarna... sorry tias... På tal om virkning har jag haft ett himla ståhej för jag har lärt mig amigurumi! Låter som japansk pappersvikning men är figurvirkning och väldigt tillfredsställande hehe. Så för den intresserade kan jag numera tillverka noshörningar och tjocka, långbenta björnar! Inte för att jag har slutat med fluffiga filtar. Det är fortfarande bäst. 
 
Imorgon har jag redovisning med grupp#2 - sen är det bara en vecka tills den kursen är över, och grupp#1 tackade vi hejdå till redan idag. Efter betygssnack som gick bättre än jag tycker vi förtjänar typ. Skönt. Och på onsdag skriver jag tenta i tribologi. Vad ska jag läsa sen... ergonomi och designprojekt! Endast! Alltså den här våren kommer gå så fort. I helgen var jag hemhemma för 25-års-fest för bästa Ester, mys med Elin, Linus & barnen + alla de obligatoriska övriga släktingarna. I mitten på april bär det av uppåt för Odin-dop och den sista helgen i april far vi till Turkiet! Ska stanna över Mattias 25-års-dag. Det kan jag inte hunnit säga här för det var ett superspontant (och superbajskul) beslut vi tog för några veckor sen. Helahela min familj, Mattias & hans föräldrar flyger på All Inclusive-resa på fint hotell! Crazy ändå att vi kan göra så. Med föräldrar och sånt. SÅ glad över det och verkligen inget man tar för givet. Sen i maj dansar lillasyster bal & i juni tar hon studenten. Wait what? Jo. Så jag kommer flänga runt och sånt och det kommer gå fort. (Försöker peppa mig själv till att härda ut den kommande veckan haha)
 
Damn vad jag skriver mycket. Nu ska jag lägga mig i sängen och skrolla igenom pinterest efter idéer till nästa virkningsprojekt. Började freestyla ett djur förut men det såg mer ut som... ett bröst. Så nu tänker vi om tror jag! Haha.
 
(Det är nu jag tänkt infoga ett charmigt collage med bilder från sistone men så har jag inget program att fixa det smidigt i. Kattbild maybe?)
 
 
Hittade något mer relevant. Voila långbent björn!