Virkad kanin i hängslen

Igår postade jag en av mina finaste skapelser till gudsonen, kaninen här under. 

Hon är gjord i fint, luddigt, alpacka-garn och är inte att bitas på. Hängselbyxorna kan tas av men är skräddarsydda att passa perfekt med band över axlarna.

(null)

Kom på att den allra första amigurumi-grejen jag gjorde var av samma garn, så jag var tvungen att leta upp den såklart. En noshörning som var Odins första figur från mig för ett år och tre månader sedan. Den står som prydnad på hans byrå och nu pryder den senaste kaninen en av väggarna, hängandes efter en ballong. 

Det här gör mig glad, hörni 🥰 

(null)


3
Angelica Wåhlin

Men gudars, så söt!

Ann-Sofie

Har du mönster på hängselbyxorna??

Ann-Sofie

Åh så fin! Har du mönster på hängselbyxorna?

Svar: Tack! Nej tyvärr inte, jag virkar typ allt på frihand... men om jag skulle beskriva det lite kort så virkade jag två ”cylindrar” som ben, klippte av och fäste garnet på den ena men virkade typ två luftmaskor rakt ut på den andra, fortsatte virka på den första cylindern så de sitter ihop och ett helt varv är (två cylindrar + 2 + 2) maskor. Sen fortsatte jag runt runt, kanske ökade någon gång minns inte hehe. Och på framsidan virkade jag fram och tillbaka för att få den ”bröst-flärpen” liksom. Virkade dit två hängslen och det var det! Rörigt kanske men typ bästa jag kan ge just nu. 🥰
Amanda Westin