Boxing day

Hej gänget!


Kikar in när jag ändå sitter i bil mot Åtvid. Vi har firat hemma med min familj, med mormor&morfar, med Mattias mammas sida av släkten & idag även med hans pappas sida. Phu! Så mysigt & vi är så bortskämda(!!) men jösses vad trött jag är i huvet. Imorgon styr vi hemåt Lund med en fullproppad bil (med våra egna julklappar!!) och våra missar. Hoppashoppas vi hinner köpa kaffemaskinen vi spanat in innan den säljer slut på rean. Sen kan jag hålla mig ifrån shopping fram tills alla födelsedagar drar igång tror jag, haha! För en gångs skull har vi önskat nyttiga hemmaprylar och endast vettigheter så jag riktigt ser fram emot att komma hem och packa upp & pussla. Som vanligt så är det vemodigt att åka ifrån alla generösa, genomgoa släktingar vi har. Och att åka ifrån den där närheten till farfar som mest finns här. Som inte riktigt går att ta på men som påverkar mitt sinne något så grymt. Och jag måste bara få skriva det och lätta på hjärtat lite. Vi såg en så rörande film igår & det spelade ingen roll hur mycket chips & gott som fanns, nagelbitande jag har inte en nagel kvar på händerna idag. Den rörde mig från start alltså. Och jag har tänkt länge nu att snart är det nytt år. Bättre år. Men ju närmre det kommer krypande desto mindre vill jag ha det. Konstigt att förklara. 

Nej nu ska vi till farmor och kolla läget. Kram på er!